DKF´s Forum
DKF´s Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Debat mm.
 Debat om stort og småt
 Løbs regler
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

esben østergaard kjeldsen
Junior Member

116 Posts

Posted - 30/04/2009 :  12:50:27  Show Profile  Click to see esben østergaard kjeldsen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hej alle sammen

jeg søger om et regel sæt, om hvornår man må stille op for hvilke klubber nogle der har et sådan elektronisk??

altså DKF's regler om aktives deltagelse ved løb

vh. Esben

allan
Starting Member

38 Posts

Posted - 30/04/2009 :  14:18:25  Show Profile  Reply with Quote
Hej jeg blander mig lige her :0) hvad menes med om at være konkurrenceroer og hvad menes med konkurrence? Gælder det hvilket som helst løb i udlandet eller skelnes der mellem løb og konkurrence?

Hilsen
Allan
Guldborgsund Kajakklub
Go to Top of Page

Jan Vinther
Starting Member

24 Posts

Posted - 30/04/2009 :  14:50:37  Show Profile  Reply with Quote
Man kan jo også overveje "amatør".

Er deltagelse i konkurrencer forbeholdt amatører?

"En amatør har ret til som ansat idrætsunderviser at give elementær instruktion." .... Vil det så betyde at man som fx. ansat underviser i DKF ikke længere er amatør?
Ligesom landstrænere, kraftcentertrænere m.fl ikke er amatører...
/Jan - Viborg Kajakklub

Go to Top of Page

Webmaster1
Forum Admin

188 Posts

Posted - 30/04/2009 :  15:27:35  Show Profile  Reply with Quote
Amatørbestemmelsen i DKF´s love er på Årsmødet i Silkeborg blevet ændret til:

"Amatørbestemmelser
En amatør – er en atlet, som har et andet erhverv end kano- og kajakroning som sit hovederhverv, og som kan have indtægter fra reklame- og sponsoraftaler, bonusordninger, tabt arbejdsindtægt, Team Danmark støtte mv. Bestyrelsen kan i særlige tilfælde dispensere fra denne bestemmelse."

De reviderede love er under udarbejdelse og vil blive udsendt og publiseret snarest.

Med venlig hilsen
Flemming Agner Jørgensen
Dansk Kano og Kajak Forbund
Go to Top of Page

Junior Member

116 Posts

Posted - 30/04/2009 :  15:48:11  Show Profile  Click to see esben østergaard kjeldsen's MSN Messenger address  Reply with Quote
hej, jeg kan ikke selv finde det i lovende..

men må man stille op for 2 forskellige klubber i løbet af en sæson?
Go to Top of Page

kildemoes
New Member

65 Posts

Posted - 30/04/2009 :  16:05:34  Show Profile  Reply with Quote
NEJ
kildemoes 361
Go to Top of Page

fjeldvig
Starting Member

12 Posts

Posted - 30/04/2009 :  16:06:42  Show Profile  Reply with Quote
Hej Esben

hvis du kigger i lovene

I. almindelige Bestemmelser pkt. 7

der finder du svaret
mvh
Michael Fjeldvig

Fjeldvig
Vejle Kajakklub
Go to Top of Page

Junior Member

116 Posts

Posted - 30/04/2009 :  16:22:09  Show Profile  Click to see esben østergaard kjeldsen's MSN Messenger address  Reply with Quote
der ser jeg kun at der står at klubben skal være medlem af DKF.

det mit spørgsmål endelig går på er om en udøver A må stille op for en klub x og senere i samme sæson stille op for en klub y. hvor både x og y er klubber der er medlemmer af DKF
altså 2 forskellige løb og to forskellige klubber??
Go to Top of Page

fjeldvig
Starting Member

12 Posts

Posted - 30/04/2009 :  16:35:15  Show Profile  Reply with Quote
hej esben

"Ingen roer kan i samme sæson starte for mere end én klub. I særlige tilfælde - dog kun én gang i sæsonen - kan startretten flyttes til en anden klub, hvis begge klubber samt DKF's eliteansvarlige enstemmigt har godkendt flytningen. En sådan flytning skal straks meddeles skriftligt til DKF's sekretariat."

mvh

Fjeldvig
Vejle Kajakklub
Go to Top of Page

linda poulsen
Starting Member

49 Posts

Posted - 30/04/2009 :  19:12:41  Show Profile  Reply with Quote
Jeg har svært ved at se problemet, er man nu staunsbundet fordi man ror kajak.

Skal vi nu også til at gå op i det.

Linda
Go to Top of Page

Junior Member

116 Posts

Posted - 30/04/2009 :  20:28:49  Show Profile  Click to see esben østergaard kjeldsen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jamen Linda det bliver vi da nød til med alle de aktive i "køber"!

michael ved du så om DM ergometer også tæller med i dette??
Go to Top of Page

linda poulsen
Starting Member

49 Posts

Posted - 30/04/2009 :  20:48:18  Show Profile  Reply with Quote
Hej Esben

Jeg kan da godt hjælpe dig, det stævne vi alle var til. Det er Dm i ergometer det var 2008 afholdt i 2009.

Og jeg tror faktisk godt du allerede kendte svaret.

Linda
Go to Top of Page

Junior Member

116 Posts

Posted - 30/04/2009 :  21:06:14  Show Profile  Click to see esben østergaard kjeldsen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Linda, jeg kender ikke noget svar når jeg ikke har set det på skrift, med mindre der udtrykkeligt står i loven at en roer ikke kan deltage for flere klubber i løbet af en sæson, så kan jeg ikke se noget problem i at roer gør det, og hvis det så står i lovene at en roer ikke kan stille op får forskellige klubber så er der sikkert angivet en dato for denne sæson skifte ligesom der er angivet 1. januar, som ved de fleste andre love.

Og mit indlæg/spørgsmål går IKKE ud på om Andreas må ro for maribo i forhold til Marselisborg, for økonomisk har han ikke noget valg, og jeg er ikke interesseret i at andreas ikke skal kunne realisere sin drøm om at vinde internationale løb.
Go to Top of Page

linda poulsen
Starting Member

49 Posts

Posted - 30/04/2009 :  21:21:09  Show Profile  Reply with Quote
Hej Esben
Jeg synes ikke jeg har været personlig, men ok.

Til DM i ergometer stillede alle op i den klasse de tilhørte sidste år. Altså må det være Dm ergometer 2008, er vi enige så langt?
Jeg synes det er dejligt at du tager emnet op. Og du har da også fået mange svar nu. Jeg har ikke nævnt Andreas, og blander mig heller ikke i den debat, nok er jeg fra den klub du ved nok som køber alle de der. Men jeg er ikke med i beslutningerne herom. Jeg synes bare dit spørgsmål var interessant, ligesom jeg også synes der er kommet rigtig mange svar. Der kommer nok en officiel forklaring til dig, fra dem som sider med papirerne.

Linda
Go to Top of Page

Junior Member

116 Posts

Posted - 30/04/2009 :  21:56:54  Show Profile  Click to see esben østergaard kjeldsen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hej Linda, og undskyld hvis du føler jeg er personlig mod dig har ikke været meningen
men jeg vil bare stadig gerne kende den præcise paragraf på område, så jeg ved hvordan sådan noget skal foregå helt officelt, dermed ikke sagt at det ikke er foregået sådan indtil nu, men jeg kan ikke blive klog på dette da jeg ikke kan finde noget om dette i DKF's love, og endelig ville jeg bare vide om en roer eventuelt kan havde et "dobbelt aktivt" medlems skab i 2 klubber, så en aktiv kan stille op for to forskellige klubber i løbet af en sæson.

må dog lige slutte med at sige at grunden til min måske personlige besked kunne ligge i at jeg personlig syntes du startede med at stille spørgsmål til hvorfor dette skulle bringes på banen men din startene besked
"Jeg har svært ved at se problemet, er man nu staunsbundet fordi man ror kajak.

Skal vi nu også til at gå op i det." hvilket jo ikke i mine øjne, virker som om du endelig var så interreseret i denne "debat/undren"
Go to Top of Page

Webmaster1
Forum Admin

188 Posts

Posted - 30/04/2009 :  22:36:36  Show Profile  Reply with Quote
Michaels klip finder du på side 15 her: http://www.kano-kajak.dk//dkf/Site%20dokumenter/Download-pdf/love.pdf

Med venlig hilsen
Flemming Agner Jørgensen
Dansk Kano og Kajak Forbund
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
DKF´s Forum © Dansk Kano og Kajak Forbund Go To Top Of Page