FAQ: DKF kurser

Spørgsmål til DKF kurser? Find svarene her!

IPP- samt DKF’s instruktøruddannelser udbydes af DKF, DKF’s klubber og uddannelsescentre, samt af en række samarbejdspartnere med licens.

De kurser eller prøver hvor du opfylder de beskrevne krav. Du kan læse mere her. Hvis du er i tvivl, så ring eller skriv, inden du melder dig til. Skriv til dkf@kano-kajak.dk.

Det vil fremgå af den enkelte kursusbeskrivelse, som du kan finde her.

Ja. Cirka en måned før et kursus får du en bekræftelse samt en kontaktliste, så du kan aftale fælleskørsel.

Ja, hvis du selv arrangerer. Vi forsøger så godt persondatareglerne tillader at videregive oplysninger om, hvor deltagerne kører fra. DKF står ikke for fælleskørsel.

Ja, du skal selv sørge for at have kano/kajak, paddel/pagaj, sikkerhedsudstyr og den rette påklædning med. Den rette påklædning afhænger selvfølgelig af vejr og øvrige forhold.

DKF kan desværre ikke tilbagebetale kursuspris ved sygdom. Har vi folk på venteliste til kurset, så kan du få kontaktinformationer og sælge din plads videre.

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du køber kurser og serviceydelser via bookingportal.com/dansk-kano-kajak-forbund. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget kvitteringen for køb af kursus, rejse, arrangement eller tur.

Du skal dog være opmærksom på, at tilmeldingen er bindende, og at der ikke ydes tilbagebetaling på kurser og serviceydelser, hvis der er mindre end 30 dage til kursus/tur/arrangement.

Hvis et kursus ikke afholdes, sendes besked ud til alle tilmeldte, og du får dine penge retur.

Kurser kan blive aflyst, hvis der enten ikke er deltagere nok, vejret er helt hen i vejret, eller underviseren bliver syg.

Afhængigt af typen af kursus kan det blive aflyst frem til få dage før afviklingen. Det kunne f.eks. være et IPP 4-havkajakkursus, hvor der skal være helt specielle vejrforhold til stede.

Vi har ikke længere et fysisk certifikat. Fremadrettet kan man se det enten via Ipaddle.dk eller appen Onboard.

Hvis det skulle gå så galt, at du ønsker at klage over et kursus- eller prøveforløb, skal du sende en skriftlig klage (gerne på mail) til DKF. Sagen behandles af en uvildig klageinstans. Den samlede svartid bør ikke overstige en måned.

Fik du ikke svar på det, du søgte? Så skriv eller ring til os.

Uddannelseskonsulent

Morten Juul Madsen

E-mail mjm@kano-kajak.dk

Tlf.: +45 2324 6340

Kursusafholdelse FAQ

You are here:
Spørgsmål Svar
Hvor udbydes DKF’s uddannelser? IPP- samt DKF’s instruktøruddannelser udbydes af DKF, DKF’s klubber og uddannelsescentre, samt af en række samarbejdspartnere med licens.
Hvilke kurser/prøver kan jeg tilmelde mig? De kurser eller prøver, hvor du opfylder de beskrevne krav. Du kan læse mere her. Hvis du er i tvivl så ring eller skriv inden du melder dig. Skriv til dkf@kano-kajak.dk.
Hvad er inkluderet i kursusprisen? Det vil fremgå af den enkelte kursusbeskrivelse, som du kan finde HER.
Får jeg brev, når jeg har tilmeldt mig et kursus? Ja, ca. 1 måned før et kursus får du en bekræftelse samt en kontaktliste, så du kan aftale fælleskørsel.
Er der mulighed for at etablere fælles kørsel til kurser/prøver? Ja, hvis du selv arrangerer. Vi forsøger så godt persondatareglerne tillader at videregive oplysninger om, hvor deltagerne kører fra. DKF står ikke for fælleskørsel.
Skal jeg selv have udstyr med? Ja, du skal selv sørge for at have kano/kajak, paddel/pagaj, sikkerhedsudstyr og den rette påklædning med. Den rette påklædning afhænger selvfølgelig af vejr og øvrige forhold.
Hvad hvis jeg bliver syg og ikke kan tage på kursus? DKF kan desværre ikke tilbagebetale kursuspris ved sygdom. Har vi folk på venteliste til kurset, så kan du få kontaktinformationer og sælge din plads videre.
Hvad er min fortrydelse- og returret ifm. kurser? Du har altid 14 dages fortrydelsesret når du køber kurser og serviceydelser via bookingportal.com/dansk-kano-kajak-forbund. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget kvitteringen for køb af kursus, rejse, arrangement eller tur.

Du skal dog være opmærksom på, at tilmeldingen er bindende, og at der ikke ydes tilbagebetaling på kurser og serviceydelser, hvis der er mindre end 30 dage til kursus/tur/arrangement start.

Hvad hvis kurset/prøven ikke afholdes/aflyses? Hvis et kursus ikke afholdes, sendes besked ud til alle tilmeldte og du får dine penge retur.
Hvorfor aflyses kurser? Kurser kan blive aflyst, hvis der enten ikke er deltagere nok, vejret er helt – hen i vejret, eller underviseren bliver syg.
Hvornår aflyses kurser? Afhængigt af af typen af kursus, kan dette blive aflyst frem til få dage før afviklingen, dette kunne fx. være et IPP 4 havkajakkursus, hvor der skal være helt specielle vejrforhold til stede.
Hvordan får jeg mit IPP-certifikat? Vi har ikke længere et fysisk certifikat. Fremadrettet kan man se det enten via Ipaddel.dk eller appen Onboard
Hvor går jeg hen med min klage? Hvis det skulle gå så galt, at du ønsker at klage over et kursus- eller prøveforløb, skal du sende en skriftlig klage (gerne på mail) til DKF. Sagen behandles af en uvildig klageinstans. Den samlede svartid bør ikke overstige en måned.